0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

آشنایی با ادمینی شبکه های مجازی + 5 مهارت لازم برای کسب درامد از آن

5/5
آشنایی با ادمینی شبکه های مجازی + مهارت های لازم برای کسب درامد از آن

آشنایی با ادمینی شبکه های مجازی موضوعی است که قراره در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم. شبکه‌های اجتماعی بر دنیای کسب و کارها تأثیر بسیار زیادی داشته‌اند و می‌توان گفت که گام اول برای تبدیل کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند.

همان طور که می‌دانید، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های معروف، مانند تلگرام واینستاگرام، هم برای مردم و هم کسب و کارها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. افراد روزانه چند ساعت از وقت خود را در این شبکه‌ها می‌گذرانند و بسیاری از امور روزمره خود را توسط این اپلیکیشن‌ها مدیریت می‌کنند کسب درآمد اینترنتی از طریق مدیریت و ادمینی شبکه های مجازی یکی از روش‌های بسیار رایج کسب و کارهای اینترنتی است .با اتم وردپرس همراه باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم.

ادمین کیست؟|ادمینی شبکه های مجازی

آشنایی با ادمینی شبکه های مجازی

ادمین یا مدیر شبکه‌های اجتماعی، فردی است که مدیریت شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار، برند یا یک شخص را بر عهده می‌گیرد و برای موفقیت در این حوزه، باید تقریبا در تمامی مواقع آنلاین باشد و توانایی پاسخگویی به پیام‌ها و مدیریت صفحات را داشته باشد. علاوه بر این، لازم است که به عنوان یک ادمین پیج یا کانال یا…، وظایف زیر را انجام دهد:

  • پاسخ دادن به تمامی کامنت‌ها و دایرکت‌های پیج، پیام‌های صفحه شخصی ادمین کانال تلگرام و یا گروه تلگرامی و هر جای دیگری که مخاطب به او پیام می‌دهد.
  • بارگذاری منظم محتوای آماده شده برای انتشار و درج دقیق تمام مطالب مشخص شده
  • انتشار منظم استوری و پاسخ به تک تک واکنش‌های مخاطبین، به منظور بهبود تعامل
  • حذف کردن پیام‌های توهین‌آمیز از کامنت‌ها و یا پیام‌های گروه
  • تلاش برای برقراری امنیت پیج در برابر حملات هکرها با کمک دانش خود و یا سایر متخصصین مربوطه
  • ارتقا تعامل با جامعه هدف درصفحات شبکه‌های اجتماعی، کانال تلگرام و یا هر رسانه دیگری که در آن فعال هست
  • اعمال تغییرات دوره‌ای درعکس پروفایل، متن بیو و به روز نگه داشتن صفحات کسب و کارمورد نظر
آشنایی با ادمینی شبکه های مجازی + مهارت های لازم برای کسب درامد از آن

انواع ادمین | ادمینی شبکه های مجازی

ادمین اینستاگرام:

ادمین یا مدیر پیج اینستاگرام کسی است که مدیریت پیج یک کمپانی،برند یا یک شخص را در اینستاگرام برعهده می گیرد.ادمین پیج اینستاگرام می تواند یک نفر یا بیشتر باشد.وظایف مدیر پیج اینستاگرام شامل تولید محتوای پست و استوری منظم در هفته است.همچنین،او باید از هشتگ های لازم و صحیح در پای پست ها استفاده کند تا کاربران بتوانند پیج را به راحتی پیدا کنند.

ادمین تلگرام:

با توجه به محبوبیت شدید پیام رسان تلگرام در ایران، داشتن یک کانال تلگرامی برای هر کسب و کار و برندی، به یک امر ضروری تبدیل شده است. ادمین کانال تلگرام، مسئول مدیریت کانال تلگرامی یک کسب و کار یا برند است. وظایف ادمین کانال تلگرام شامل تولید محتوای مناسب برای کانال، به روز نگه داشتن آن و فوروارد پست‌های کانال در گروه‌های مختلف است.

همچنین، معمولاً مدیر کانال تلگرامی، یک آیدی اکانت شخصی را نیز در بیوی کانال تلگرام قرار می‌دهد تا مخاطبان بتوانند در صورت داشتن سوال، از این طریق با او در ارتباط باشند. البته ویژگی کامنت گذاشتن برای پست‌های کانال‌های تلگرامی نیز به این اپ اضافه شده و مدیر کانال تلگرامی می‌تواند با فعال کردن این ویژگی برای کانال، باعث شود که مخاطبان بتوانند برای پست‌ها کامنت بگذارند. با این حال، توصیه می‌شود همواره آیدی یک اکانت در بیو برای سوال پرسیدن وجود داشته باشد. چرا که شاید بعضی از کاربران نخواهند سوالات یا نظرات خود را به صورت عمومی و در کامنت‌ها بیان کنند.

ادمین واتس اپ:

با توجه به محبوبیت وسیع واتس اپ در ایران، برخی کسب و کارها و برندها از طریق واتس اپ، یکی از راه‌های ارتباطی خود را با مشتریان خود اعلام می‌کنند. در چنین شرایطی، یک شخص به عنوان ادمین واتس اپ مسئولیت پاسخگویی به کاربران را برعهده دارد. مدیر آن باید در پاسخگویی به مخاطبان و مشتریان،لحن خود را مطابق با سیاست ها و رهنمود های کلی کسب و کار یا برند منطبق کند.همچنین، ممکن است که کسب و کار یا برند، اقدام به راه‌اندازی یک گروه واتس اپ برای مشتریان خود بکند.در چنین شرایطی،ادمین واتس اپ،مسئول مدیریت گروه و پاسخگویی به سوالات کاربران در گروه است.

 ادمین فیس بوک:

با توجه به محبوبیت وسیع فیس بوک در دنیا، برخی کسب و کارها و برندها از طریق فیس بوک، یکی از راه‌های ارتباطی خود را با مشتریان خود اعلام می‌کنند. در چنین شرایطی، یک شخص به عنوان ادمین پیج فیس بوک مسئولیت پاسخگویی به کاربران را بر عهده دارد.

مهارت های لازم برای ادمینی شبکه های مجازی:

کپی رایتینگ:

ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی هر روز باید چندین متن بنویسند. بعضی اوقات تعداد پست‌های آن‌ها به ده و بیشتر می‌رسد. اما هر پلتفرم و هر شبکه اجتماعی، سبک و شیوه‌ای متفاوت از نوشتن می‌خواهد. برای مثال، در لینکدین باید به صورت بسیار حرفه‌ای و رسمی نوشت. اما در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌توانید گاهی زبانی روان‌تر و محاوره‌ای‌تر داشته باشید. یک ادمین خوب، باید بتواند متن‌هایی را طوری بنویسد که مخاطبان به راحتی مفهوم آن را درک کنند. بنابراین، داشتن مهارت نوشتن یا نوشتن تبلیغاتی (کپی رایتینگ)، از جمله تخصص‌های ادمین است.

تحقیق:

ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی باید با آخرین تغییرات و به‌روزرسانی‌ها در دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی آشنا باشند. همچنین، باید در جریان ابزارهای جدید و فعالیت رقبا نیز باشند. یک ادمین خوب باید مدام به دنبال مباحث و مسائل داغ و پرگفتگو در شبکه‌های اجتماعی باشد. توییتر و فیس‌بوک شبکه‌های اجتماعی‌ای هستند که مباحث و مطالب داغ شده را در بخش ترندها نشان می‌دهند. این بخش می‌تواند برای ادمین‌ها بسیار مفید باشد.

سئو:

ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی نیاز دارند که همواره با وضعیت و تحولات دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی به روز باشند. علاوه بر این، باید از ابزارهای جدید و رقابت‌های موجود در این زمینه آگاه باشند. یک ادمین موفق، باید همیشه دنبال موضوعات و مشکلات مهم و مورد توجه در شبکه‌های اجتماعی باشد. توییتر و فیس‌بوک از جمله شبکه‌های اجتماعی‌اند که می‌توانند مباحث و مطالب پرطرفدار را در قسمت ترندها به نمایش بگذارند. این قسمت می‌تواند منبعی کارآمد برای ادمین‌ها باشد.

دانش شبکه های اجتماعی:

این موضوع خیلی اهمیت دارد که یک ادمین شبکه‌های اجتماعی باید از شبکه‌های اجتماعی آگاهی زیادی داشته باشد. این مهارت می‌تواند با تحقیق و آزمایش و همچنین در طول زمان به دست بیاید. برای تسلط بر شبکه‌های اجتماعی، باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • بداند چه نوع محتوایی بر روی هر پلتفرم مناسب‌تر است.
  • دانستن نحوه بهینه سازی محتوا برای هر پلتفرم
  • بتواند مخاطب را با محتوا و پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی درگیر (engage) کنید.

با تسلط به این ویژگی‌ها، مدیران شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به خوبی محتوا و پست‌های خود را بهینه سازی کنند و با جذب بیشترین تعداد مخاطب، به تبدیل آن‌ها به مشتری نزدیک شوند.

خدمات مشتری:

این موضوع خیلی مهم است. اکثر مشتریان برای دریافت راهنمایی یا پرسیدن سوال درباره محصولات یا خدمات متنوع، از شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند. اگر یک برند یا کسب و کار این امکان را نداشته باشد یا کسی برای جواب دادن به سوالات وجود نداشته باشد، قطعاً مشتریان از برند راضی نخواهند بود. یک ادمین شبکه‌های اجتماعی باید بفهمد که شبکه اجتماعی یک برند، تصویر و شناسنامه آن برند در میان مردم است. هر عملی که در شبکه اجتماعی انجام دهید، هر چیزی که بگوید (مثبت یا منفی) به نام آن برند ثبت خواهد شد.

آمار‌های زیراهمیت کیفیت خدمات مشتریان را نشان می دهد|ادمینی شبکه های مجازی:

۸۶ درصد از مشتریان پس از تجربه نامطلوب با صفحات اجتماعی یک کسب و کار، دیگر خرید از آن‌ها را در نظر نمی‌گیرند.

۷۸ درصد از مشتریان در صورت تجربه خوب با برندهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی، آن را به دوستان خود نیز توصیه می‌کنند.

تقريباً ۸۰ درصد از کسب و کار‌ها فکر مي‌كنند كيفيت خدماتي كه به مشتريان خود ارائه مي‌دهند فوق العاده است، در حالي كه تقريباً تنها ۸ درصد از مشتريان همين نظر را دارند.

بنابراین، علاوه بر پاسخگوئي به سؤالات و نظرات، عامل پاسخگوئي به صورت مناسب و با كيفيت به مشكلات و نياز‌هاي كاربران در صفحات شبكه‌های اجتماعي، يكي از عوامل تأثيرگذار در جذب و حفظ مشتريان است.

در پایان …

بدست آوردن درآمد از اینترنت با ادمینی شبکه های مجازی می‌تواند یک راه خلاقانه و پرقدرت برای کسب درآمد باشد که در حال حاضر، یکی از شغل‌های دیجیتال پرطرفدار است چرا که فقط با یک لب تاپ یا گوشی شما می توانید به درآمد دلخواهتان برسید و از آنجایی که برای این شغل حضور در محل کار الزامی نیست مناسب هر نوع قشری از جامعه از جمله دانشجویان و محصلان، کسانی که به شغل دوم نیاز دارند و… می باشد .

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : ebadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.