0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

تگ alt تصویر چیست و 3 مورد از کاربر های مهم آن کدامند؟

5/5
تگ alt تصویر

سلام امروز قصد داریم شما را با تگ alt تصویر آشنا کنیم. در این مقاله با ویژگی alt تصاویر که به بهبود سئو تصاویر کمک زیادی می کند آشنا شده و نسبت به کاربردهای آن شناخت پیدا میکنید. بعد از مطالعه این محتوا، اهمیت alt تصویر را متوجه می شوید و به درستی از آن استفاده می کنید.

 یکی از راه های افزایش سئو استفاده از ویژگی تگ alt تصویر ها است که با آن می‌توانید عکس‌های وب‌سایتتان را در جستجوی عکس‌ها گوگل ظاهر کنید و از جستجوی image نیز کاربر جذب کنید.

تگ alt تصویر

در واقع تگ alt تصویر به معنای جایگزین کردن یک کلمه یا متنی است که در توصیف و توضیح تصویر در وب سایت ما به کار میرود .

از آنجا که گوگل توانایی تشخیص تصاویر را ندارد ، از تگ alt تصویر برای شناسایی محتوای آن‌ استفاده می‌کند.

3 مورد از مهمترین کاربرد های تگ alt تصویر :

تگ alt تصویر سه کاربرد عمده و مهم می‌تواند داشته باشد:

  1. با اضافه کردن متن جایگزین به تصویر، جستجوی آن‌ها را در سراسر وب امکان پذیر می‌کنیم. کاربرانی که از ابزارهای کمکی برای نابینایان استفاده می‌کنند ، نیز می‌توانند متوجه تصاویر موجود در صفحه و موضوع تصاویر نیز شوند.
  2. ویژگی alt تصویر در مواقعی که تصویر ما نتواند لود شود، به جای تصویر نمایش داده می‌شود. به این ترتیب کاربر با مشاهده نوشته جایگزین تصویر می‌تواند متوجه شود در این جای خالی لود نشده، چه تصویری بوده است.و چه منظوری داشته .
  3. alt تصویر توصیفی از عکس برای مرورگر ها و جستجوگر ها فراهم میکند که آنا بتوانند به درستی منظور ما را تشخیص دهند و به درستی راهنمایی کنند .

نحوه گذاشتن تگ alt تصویر در وردپرس :

  1. از منوی سمت راست وارد بخش رسانه در کتابخانه شوید.
  2. تصویر مورد نظر را انتخاب کنید که در فایل مورد نظرتان از قبل ذخیره شده است .
  3. در سمت چپ تصویر بخشی را مشاهده خواهید کرد که در آن عبارت «متن جایگزین» نوشته شده است. این همان تگ alt تصویر است. در کادر مقابل آن متنی که به خوبی توصیف کننده تصویر باشد را بنویسیدکه معمولا جمله ای کوتاه و خلاصه در مورد تصویرتان باشد . و در آخر شما به تصویر تان متن تگ alt تصویر داده اید .
تگ alt تصویر

تأثیر متن جایگزین تصویر در سئو :

  1. دیده شدن در سرچ تصاویر: همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم موتورهای جستجو نمی‌توانند تصاویر را ببینند. تگ alt وسیله‌ای است که محتوای تصویر گوگل و دیگر موتورهای جستجو توصیف می‌کند. در نتیجه برای اینکه تصاویر وب‌سایتتان بتوانند در فهرست نتایج سرچ تصویری موتورهای جستجو ایندکس شوند نیاز به تگ alt دارند. و در نتیجه ، نتایج جستجو بسیار بهتر و نزدیکتر به هدف اصلی کاربر میشود.
  2. ارتباط تگ alt تصویر با متن اطراف: تصویری که در متن به کار می‌رود باید با نوشته‌های اطراف آن مرتبط باشد. از همین رو گوگل به واژه‌هایی که در تگ alt تصویر برای توصیف آن‌ها استفاده می‌شود و واژه‌هایی که در نوشته‌های محتوای اطراف آن مشاهده می‌شود توجه ویژه‌ای دارد. مرتبط بودن این واژه‌ها نشان می‌دهد عکس در جای مناسبی قرار گرفته و با متن اطرافش ارتباط معنایی دارد.که همه اینها به خوانایی محتوا بیشتر کمک کرده و بهتر منظور محتوا را میفهمیم.

نکاتی برای نوشتن ویژگی های alt تصویر :

تصویر را دقیق و با جزئیات توصیف کنید: اولین هدف از تعریف تگ جایگزین عکس فراهم کردن متنی است که تصویر را برای کاربرانی که قادر به مشاهده آن نیستند توضیح دهد.

تقریباً کوتاه بنویسید: ابزارهای خواننده صفحه‌نمایش معمولاً تگ alt تصاویر را حداکثر تا 125 کارکتر می‌خوانند و اگر متن بیش از این مقدار نوشته شده باشد، قطع می‌شود. بنابراین سعی کنید کمتر از 125 کارکتر بنویسید.

از کلیدواژه‌ها استفاده کنید: تگ alt در HTML فرصت مناسبی را برای قرار دادن کلیدواژه‌ها در صفحه وب به وجود می‌آورند. بنابراین توصیه ما به شما این است که از این ویژگی alt برای ارسال سیگنال مرتبط بودن صفحه با کلیدواژه به موتورهای جستجو استفاده کنید.

تگ alt تصویر

نتیجه گیری :

همان طور که دیدید استفاده از تگ alt برای تصاویر بسیار ضروری است. در انتخاب ویژگی alt تصاویر بایدتوجه لازم را داشته باشید تا متن تایپ شده هم برای کاربران نابینا تجربه کاربری خوبی را فراهم کند و هم برای کاربرانی که از سرچ تصاویر استفاده می‌کنند در سرچ کلیدواژه‌های مرتبط برای آنها نمایش داده شود.
با استفاده از متن جایگزین تصاویر در سایتتان می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود نیز کمک کنید. و امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شود از زمان و توجهتون سپاس گزاریم .

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : تیم تولید محتوای اتم وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.