0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

سئو چیست؟ و چه کاربردهایی دارد!؟

5/5
سئو چیست

در دنیای امروز عموم مردم برای پیدا کردن چیزی یا پاسخ سؤالات مختلف از اینترنت استفاده می‌ کنند که اغلب از گوگل استفاده می‌ شود. وقتی شما چیزی را در گوگل سرچ می‌ کنید و نتیجه‌ ای برای شما آورده می‌ شود این فرایند پیدا کردن و نمایش نتیجه  کار موتور های جستجوگر است.

سئو دستوراتی است که سایت را برای موتور های جست و جو بهینه سازی می‌کند تا در نتایج بهتر قرار گیرد. سئو یعنی فرآیند و کارهایی که شما انجام می‌ دهید تا سایت شما جز نتایج برتر و اول نمایش داده شود که از این طریق بازدیدکنندگان و مشتری و فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. با اتم وردپرس همراه همراه باشید.

سئو چیست؟

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با سئو است. SEO  مخفف شده  search engine optimization  است که به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر می‌باشد.

بهینه سازی سایت یعنی سایت شما در نتایج بهتری بعد از سرچ قرار بگیرد که از این طریق بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر می‌شود و مشتریان بیشتری را به سمت سایت شما جذب می‌کند. سئو سايت یعنی افزایش بازدید کننده و فروش شما با صرف هزینه کمتر! در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با اصطلاحات و نوع‌های دیگری از بهینه‌سازی سايت آشنا شوید.

وقتی شما می‌خواهید در اینترنت چیزی را جست و جو کنید وارد یک  موتور جست و جوگر مثل گوگل، یاهو یا بینگ می‌شوید و عبارت مورد نظرتان را جست و جو می‌کنید. موتورهای جست و جو گر برای شما صدها و شاید میلیون‌ها نتیجه نشان می‌دهد که در صفحات مختلف برایتان نمایش داده می‌شود.

حالا یک سؤال این وسط پیش می‌آید که چرا یک سایت را در صفحه اول و یک سایت را در صفحه 10 نشان می‌دهد؟! و یا اینکه چرا یک سایت را در صفحه اول رتبه 1 قرار می‌دهد و سایت دیگر را در رتبه 7 همان صفحه قرار می‌دهد؟!

جواب کاملاً واضح است موتورهای جست و جو گر مثل گوگل به دنبال راضی نگه داشتنن مشتری‌هایشان هستند و می‌خواهد در کمترین زمان ممکن خواسته مخاطبانشان را رفع کنند.

گوگل و دیگر موتورهای جست و جو برای اینکه بفهمند یک سایت چقدر ارزش محتوایی دارد و چقدر به درد مخاطبین اش می‌خورد یک سری قوانین و الگوریتم‌هایی ایجاد کرده تا ارزشیابی سایت‌ها را به درستی و دقیق انجام دهد.

حال اگر سایتی از این قوانین پیروی کند در رتبه سئو بالاتری قرار می‌گیرد و در نتیجه مردم بیشتری با آن سایت آشنا می‌شوند و قطعاً فروش و درآمد آن سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا یک سایت باید سئو شود؟!

پاسخ خیلی ساده است برای افزایش فروشتان. فکر کنید یک سایت تازه تأسیس دارید و می‌خواهید از آن کسب درآمد کنید زمانی که شما سایتتان را استارت می‌زنید قطعاً در صفحات نخست نیستید چون هنوز هیچ رتبه سئویی ندارید در نتیجه در صفحات پایین‌تری قرار دارید و به طبع هیچ فروشی ندارید.

شما برای دیده شدن باید سایتتان را سئو کنید تا افراد بیشتری با شما و کسب و کارتان آشنا شوند.

گوگل چطور  سایت ها را رتبه بندی می‌کند؟!

همان طور که گفتیم یکسری الگوریتم‌ها وجود دارد که اگر طبق آن الگوریتم‌ها رفتار کنیم گوگل یک امتیاز مثبت به ما می‌دهد و اینطور سایت‌ها را رتبه بندی می‌کند.

حال این الگوریتم‌ها و قوانین چیست و از کجا باید این‌ها را فهمید ؟! گوگل هم اینقدر ساده نیست که این قوانین را راحت در اختیار مخاطبین قرار دهد . اگر این گونه بود دیگر متخصص سئو وجود نداشت و همه خودشان سایتشان را سئو می‌کردند.

متخصص‌های سئو چطور از این قوانین و الگوریتم‌های گوگل مطلع می‌شوند؟!

همانطور که گفتیم گوگل الگوریتم‌هایش را در اختیار کاربران اش قرار نمی‌دهد ولی متخصصین سئو با کسب تجربه و آزمون و خطا تقریباً با این الگوریتم‌ها آشنا شده‌اند و در سایت‌های دیگر به کار می‌گیرند.

مثلاً در یک سایت محتوای یونیک قرار می‌دهند و در یک سایت محتوای کپی شده قرار می‌دهند و مشاهده می‌کنند که اون سایتی که محتوای یونیک دارد رتبه بالاتری گرفته است پس می‌فهمند که محتوای یونیک بهتر از محتوا کپی شده است

هزینه سئو چقدر است؟!

بیشتر کارفرما ها وقتی قیمت سئو را می شنوند پا به فرار میگذارند آن هم به دلیل قیمت زیاد آن که متخصصین سئو به کارفرما ها می دهند. قیمت سئو و بهینه سازی از حدود 20 الی 50 میلیون می باشد که اگر اندکی درباره آن فکر کنیم می بینیم که حدودا در ماه 3 الی 4 میلیون می شود که حدودا با حقوق یک کارگر یا کارمند برابر است.

نتیجه گیری

سئو یعنی بهینه سازی برای موتور های جست و جو که کمک می‌کند که سایت شما در رتبه‌ های بالاتری نسبت به رقابتان قرار گیرد تا افراد بیشتری با شما و کسب و کارتان آشنا شوند.

سئو اغلب شامل هزینه‌ های هنگفتی است به همین خاطر است که افراد کمتری به سمت سئو می‌آیند اما ارزش اش را دارد که با هزینه‌ای در سال حدود 20 تا 40 میلیون یک سایت در رتبه یک یا صفحه یک قرار گیرد و درآمد تان چند برابر شود.

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : مهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.