0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

سیستم های مدیریت محتوا

5/5
انواع سیستم های مدیریت محتوا

اگر تجربه طراحی سایت داشته باشید، حتما نام سیستم مدیریت محتوا به گوش تان خورده است. برای طراحی سایت زبان­های برنامه نویسی و همچنین روش­های گوناگونی وجود دارد. شما با توجه به نیاز خود می­توانید از این روش­ها بهره ببرید. برای اینکه شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است روش­های گوناگون را بشناسید. در این مقاله قصد داریم به توضیح انواع سیستم­ های مدیریت محتوا بپردازیم. با اتم وردپرس همراه باشید.

تعریف سیستم مدیریت محتوا

با توجه به نام این سیستم، سیستمی است که شما می­توانید با استفاده از آن محتوای سایت خود را مدیریت کنید. وب سایت­های پویا به این سیستم نیاز دارند. مخفف سیستم مدیریت محتوا CMS است که برگرفته از Content Mangment System می­باشد. شما می ­توانید با استفاده از این سیستم و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سایت خود را داشته باشید.

سیستم­های مدیریت محتوا به دو دسته Open source و SAAS تقسیم می­شوند. هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایبی دارد. در ادامه می­خواهیم به تعریف هرکدام از این دو دسته بپردازیم و نکاتی را در مورد ویژگی ها و کاربرد آن­ها بیان کنیم.

انواع سیستم های مدیریت محتوا به صورت کلی

سیستم Open source : دراین سیستم کد­ها قابل دسترسی و تغییر می­باشند. شما می­توانید به راحتی هر تغییری که می­خواهید را در سایتتان ایجاد کنید. یکی از ویژگی­های مهم این سیستم این است که کاربران و متخصصان بسیاری از همه جای دنیا به آن دسترسی دارند. در این صورت است که افزونه­های مختلفی برای آن تولید می­شود. می­توان گفت در این سیستم­ها افراد مختلفی با­هم همکاری می­کنند.

سیستم Software As A Service یا SAAS : کارکرد این سیستم نیز مانند نرم افزار­های متن باز است با این تفاوت که در این سیستم­ دسترسی به کد­ها وجود ندارد. شما می­توانید از شرکت هایی که این سیستم­ها را ارائه می­دهند اشتراک خریداری کنید. اشتراک این سیستم­ها به صورت سالانه یا ماهانه موجود است. اشتراک خریداری شده شامل هاست، پشتیبانی و قالب است. مزیت مهم این اشتراک، این است که نیازی به هزینه جداگانه برای هرکدام از موارد بالا نیست و به صورت کلی پرداخت می­شود.

انواع سیستم های مدیریت محتوا Open source

از بهترین و پرکاربرد ترین سیستم­های مدیریت محتوا متن باز می­توان وردپرس، جوملا و دروپال را نام برد. در ادامه این مقاله قصد داریم به توضیح هرکدام از این سیستم­ها، مزایا و ویژگی­های آن­ها بپردازیم.

وردپرس: معروف­ترین سیستم محتوای متن باز وردپرس است. این سیستم در سر­تا­سر جهان پر­طرفدار است و وب سایت­های زیادی با آن ساخته شده است. وردپرس در ابتدا برای ایجاد وبلاگ کاربرد داشت که به مرور گسترش یافت. از ویژگی­های مهم این سیستم می­توان به سرعت بالا، حجم کم، رایگان بودن افزونه­های گوناگون و کاربرد آسان آن اشاره کرد.

جوملا: می­توان گفت این سیستم رقیبی جدی برای وردپرس به حساب می­آید. از این سیستم در سایت­های تولید محتوا و سایت­های فروشگاهی استفاده می­کنند. از ویژگی­های مهم این سیستم می­توان به سرعت بالا، رایگان بودن و داشتن افزونه­ های بسیار اشاره کرد. این سیستم برای انواع کسب و کار­های آنلاین مناسب است.

دروپال: این سیستم با وجود اینکه کاربران کمی دارد اما برای طراحان حرفه ای مناسب است. به دلیل وجود کاربران کم در این سیستم، قالب­های آماده آن کم می­باشد. از این سیستم در ساخت سایت­های آپلود و دانلود، پرتال­ های خبری و … استفاده می­شود. از ویژگی­های مهم این سیستم می­توان به امنیت بالا، سرعت مناسب و پشتیبانی عالی اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به توضیح سیستم­های مدیریت محتوا و ویژگی­های آن­ها بپردازیم. همانطور که توضیح دادیم کار کردن با سیستم وردپرس راحت ­تر است و حتی افراد مبتدی نیز می­توانند از آن بهره ببرند. البته در انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا بهتر است با یک متخصص مشورت کنید و مسائل گوناگون را بررسی کنید.

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : مهدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.