0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

واسطه گری اینترنتی (اولین مدل کسب درآمد از اینترنت)

5/5
واسطه گری اینترنتی

واسطه گری اینترنتی اولین مدل کسب درآمد از اینترنت است که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم .هر روز، افراد زیادی در جستجوی سایت‌های دلالی و کسب و کارهای اینترنتی هستند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها، تجارت الکترونیک خود را گسترش دهند.

واسطه‌گر شخصی است که نقش پلی بین خریدار و فروشنده دارد و از معامله‌ای که بین آنها صورت می‌گیرد، سودی به عنوان کمیسیون، حق الزحمه یا اشتراک می‌گیرد. این مبلغ را می‌تواند از هر دو طرف در فضای حقیقی یا از فروشنده در فضای مجازی دریافت کند. با این روش، شما می‌توانید با معرفی کالاها و خدمات خود در وبلاگ یا وب‌سایتی که ایجاد کرده‌اید، ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنید.با اتم وردپرس همراه باشید تا در ادامه بیشتر به این موضوع بپردازیم.

واسطه گری اینترنتی یا بازاریابی اینترنتی؟

بازاریابی اینترنتی کمی متفاوت‌تر از واسطه گری اینترنتی است. واسطه گری اینترنتی، اداره و کنترل ارتباط مشتری با یک سازمان در یک محیط پیشرفته‌ی رسانه‌ای مانند اینترنت به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوطه است. در واقع، سودی اندک از معامله‌ی بین مشتری یا سازمان از طریق اینترنت و ابزارهای الکترونیکی به دست واسطه‌گر می‌رسد اما بازاریابی اینترنتی در واقع، شامل تمامی فعالیت‌های بازاریابی است که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. این شامل فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت، ایمیل مارکتینگ و سایر فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی آنلاین می‌شود.

در بازاریابی اینترنتی، موفقیت در گرو داشتن یک تیم مناسب برای این عمل است. در این نوع بازاریابی، شخص و سازمان برای رونق کسب و کار خود و بدست گرفتن بازار هدف در دنیای مجازی، وب‌سایتی را راه‌اندازی می‌کنند. در بازاریابی اینترنتی، صحبتی از واسطه‌گر و میانجی نیست و این تفاوت اساسی میان بازاریابی اینترنتی و واسطه‌گری الکترونیکی است.

واسطه گری در فضای مجازی:

در فضای اینترنتی، وب سایت‌های واسطه‌گری وجود دارند که به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، این سایت‌ها، کالایی را از فروشنده در وب سایت خود معرفی می‌کنند. سپس خریدار، متقاضی آن کالا می‌شود و هزینه را به سایت پرداخت می‌کند. سایت به فروشنده اعلام می‌کند که کالا را برای خریدار ارسال کند و بعد از اینکه خریدار کیفیت را تأیید کرد، با کسر کارمزد، هزینه فروشنده را به حساب خود منتقل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع مختلفی از واسطه ‌گری در بستر وب سایت را معرفی کنیم.

مدل Business to Business:

مدل اول business to business یا B2B، مدلی است که در آن، فروشنده، تولید کننده و توزیع کننده با هم ارتباط برقرار می‌کنند و کالاها را معرفی و سپس خرید و فروش می‌کنند. یکی از بهترین و پول‌سازترین مدل‌های واسطه گری اینترنتی در دنیا، وب‌سایت علی‌بابا است. این وب‌سایت، ارتباطی بین فروشنده، تولید کننده و توزیع کننده برقرار می‌کند و کالاها را معرفی و سپس خرید و فروش می‌کند.

حدود 95 درصد معاملات در این وب‌سایت با حجم عمده‌ای اتفاق افتاده و حدود 5 درصد نیز به صورت خرده‌فروشی است. این مدل، موفق‌ترین و پول‌سازترین مدل واسطه‌گری محسوب می‌شود. در مقاله‌ای که مجله اکونومیست در سال گذشته منتشر کرد، پیش‌بینی شده بود که وب‌سایت Alibaba، اقتصاد چین را به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد کرد.

مدل Business to Consumer:

مدل بعدی Business to consumer یا B2C، مدلی است که در آن، خرید و فروش‌ها و معاملات خرده‌تر از حالت B2B هستند.دراین مدل، وب‌سایت بین خریدار و فروشنده ارتباط برقرار می‌کند و از این طریق به صورت ماهانه از فروشنده آبونمانی را برای معرفی کالای وی در وب‌سایت دریافت می‌کند. بعضی از این وب‌سایت‌ها علاوه بر واسطه‌گری، رقابتی را بین فروشندگان خود ایجاد می‌کنند.

این موضوع سبب جذابیت وب‌سایت‌ها می‌شود. وب سایت های نیازمندی در ایران در این دسته قرار می گیرند که به شما اجازه می دهند تا کالاها و خدمات خود را تبلیغ کنید و در آنها به صورت رایگان آگهی ثبت کنید. در حال حاضر، تعداد قابل شماری وب سایت نیازمندی در اینترنت وجود دارند. برخی از این وب سایت ها شامل دیوار، شیپور و…می شوند.

مدل Consumer to Consumer:

مدل بعدی Consumer-to-Consumer یا C2C است، مثال آن وب سایت ایپک در آمریکا است که مؤسس آن ایرانی‌الأصل می‌باشد. این وب سایت بین مشتریان خرده ارتباط ایجاد می‌کند و بیشتر در بستر کالاهای دسته‌دوم فعالیت دارد؛ اما در بخش‌های مختلف این وب سایت، حراج‌های مختلفی نیز ارائه می‌شود. پس بر اساس کالا و ظرفیتی که دارید، می‌توانید از این بسترها برای فروش کالا و محصولات خود استفاده کنید.

نکته مهم این است که اگر به ‌تنهایی از این وب سایت‌های واسطه‌گر و اینترنتی برای فروش محصول استفاده کنید، هیچ‌وقت پیشرفت نخواهید کرد. بهتر است زمانی از این وب سایت‌ها استفاده کنید که برند، وب سایت، هویت و شرکت خود را داشته باشید، بعد به صورت کمکی از این وب‌سایت‌های واسطه‌گر استفاده کنید؛ یعنی در بستر خود مشتری جذب کنید و سپس از این واسطه‌گرها استفاده نمایید؛ مانند صاحب بنگاه اتومبیل که ماشین‌های مختلفی در مغازه خود می‌فروشد و از واسطه‌گرها برای فروش بیشتر استفاده می‌کند.

کدام مدل واسطه گری اینترنتی بهتر است؟

برای انتخاب روش واسطه گری اینترنتی در کسب و کارهای آنلاین، تصمیم با شما است که با بررسی مدل‌های مختلف و شرایط خودتان می‌توانید یک روش مناسب را انتخاب کنید. اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم با استفاده از سیستم های واسطه گری، افراد زیادی در دنیا موفق به کسب درآمد شده‌اند. شما نیز می‌توانید با شناسایی وب‌سایت‌های مناسب در زمینه معرفی و فروش کالاهای مورد نظر خود، به کسب درآمد بپردازید.

به عنوان مثال، در صورتی که تولیدکننده‌ی محصول خاصی هستید، می‌توانید با شناسایی وب‌سایت‌های مناسب B2B در داخل و خارج از ایران، کالای خود را در این سایت‌ها معرفی کنید و به صورت عمده به فروش برسانید. همچنین، در صورتی که تمایل دارید به صورت مستقیم محصولات خود را به دست مصرف‌کننده برسانید، می‌توانید از وب‌سایت‌های B2C استفاده کنید. در صورتی که تمایل به فعالیت در بازار کالاهای دست دوم دارید، می‌توانید از سایت‌های C2C استفاده کنید. با بررسی مدل‌های مختلف و شرایط خودتان می‌توانید یک روش مناسب را انتخاب کنید.

واسطه گری در کسب و کار اینترنتی برای فروش بیشتر:

 سایت‌های دلالی (واسطه گری) و کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند راهکار مناسبی برای بالا بردن فروش شما باشند. بعضی اوقات افرادی وجود دارند که به دنبال همان چیزی هستند که شما می‌خواهید بفروشید. با استفاده از سایت‌های واسطه می‌توانید این افراد را آسان‌تر یافت کنید. کسب‌وکار داشتن کاری سخت است که کسانی که تجربه آن را دارند می‌فهمند. بنابراین نباید از دست دادن فرصت فروش محصولات و خدمات خود خودداری کنید.

در پایان …

سایت‌های واسطه گری به شما این امکان را می‌دهند که کالاها و خدمات خود را از طریق اینترنت بفروشید، بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه برای راه اندازی سیستم فروش داشته باشید. با حضور در این سایت‌ها شما دو کار را همزمان انجام می‌دهید. یکی اینکه می‌توانید به صورت مستقیم از طریق یک سیستم واسطه کالا و خدمات خود را به مشتریان برسانید و دیگری اینکه می‌توانید وبلاگ یا وب سایت خود را معرفی کنید و بازدیدکنندگان مرتبط را جذب کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : ebadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.