0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

5 روش کسب درآمد از طریق تبلیغات در وب‌سایت

5/5
کسب درآمد از طریق تبلیغات

کسب درآمد از طریق تبلیغات در وب سایت موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم.اگر می‌خواهید سایت خود را راه‌اندازی کنید یا قبلاً راه‌اندازی کرده‌اید، حتما باید یک برنامه درآمدی مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید. برنامه‌ای که به شما کمک می‌کند تا هر روز سود بیشتری کسب کنید و فعالیت خود را در زمینه کاری خود ادامه بدهید. اما گاهی اوقات شاید به یک موضوع خاص خیلی علاقمند باشید. اما راهی برای کسب درآمد از این موضوع نیابید. مثلا علاقه‌مند به گیم و بازی‌های کامپیوتری هستید. اما محصول یا خدماتی در این زمینه ندارید. پس توصیه میشود به کسب درآمد از طریق تبلیغات در سایت خود فکر کنید.

اگر سایت شما محتوای خوبی داشته باشد و بازدیدکنندگان زیادی را جذب کند، می‌توانید از فضاهای مختلف سایتتان برای نمایش تبلیغات استفاده کنید.با اتم وردپرس همراه باشید تا در ادامه  مطلب به چند مدل از این تبلیغات اشاره کنیم.

کسب درآمد از طریق پاپ آپ| کسب درآمد از طریق تبلیغات

در گذشته کسب درآمد از طریق پاپ آپ خیلی مقرون به صرفه بود.در دهه ۱۹۹۰ در آمریکا کسب درآمد از طریق پاپ آپ روشی بسیار موثر به شمار می‌رفت. اگر فیلم The Social Network را تماشا کرده باشید، جایی از فیلم مارک زاکربرگ با یک کارشناس صحبت می‌کند و موضوع به کسب درآمد فیسبوک از تبلیغات پاپ آپ می‌کشد. در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ هم درآمد زیادی از سایت‌های ایرانی از پاپ آپ بود.

در تبلیغات پاپ آپ، با هربار کلیک کاربر در هر قسمت از صفحه، یک تبلیغ در پنجره جدیدی از مرورگر ظاهر می‌شد. اما امروزه استفاده از این روش کاربرد زیادی ندارد. زیرا هم گوگل به چنین تبلیغاتی رتبه پایینی می‌دهد و هم، بیشتر مرورگرها دارای قابلیت popup blocker دارند. پس از این روش درآمد زیادی کسب نخواهید کرد.

کسب درآمد از طریق سایت‌های همکاری در فروش

 همکاری در فروش محصولات سایت‌های اینترنتی مثل دیجی کالا یکی از نمونه‌های جدید این روش است. البته این روزها خرید آنلاین برای مردم جذابیت بیشتری پیدا کرده است. اما در دهه ۸۰ این کار چندان سودآور نبود. اگر می‌خواهید از روش کسب درآمد از طریق تبلیغات استفاده کنید، یکی از بهترین راه‌ها همکاری در فروش محصولات سایت‌های معروف مثل دیجی کالا و آمازون است. با ثبت‌نام در این سایت ها، می‌توانید از فروش هر محصولی که از طریق لینک شما خریداری شود، سود ببرید.

تبلیغات کلیکی (یک روش مدرن)| کسب درآمد از طریق تبلیغات

در دهه ۹۰، سایت‌هایی که با تبلیغات کلیکی درآمدزایی می‌کردند، رواج پیدا کردند. یکی از موفق‌ترین آن‌ها Anetwork بود که امروز فقط یک صفحه اینستاگرام دارد. این شرکت به مدیران سایت‌ها سود خوبی می‌داد. صبا ویژن هم یک نمونه دیگر از این سایت‌ها است که هنوز هم فعال است.

این سایت‌ها نقش واسطه را در تبلیغات بنری و کلیکی ایفا می‌کنند. آن‌ها کدی را به شما می‌دهند که با قرار دادن آن در سایت‌تان، می‌توانید از تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغات شما انجام می‌شود، درآمد داشته باشید. آن‌ها از تبلیغ دهنده برای هر کلیک مبلغی دریافت می‌کنند و بعد از کسر کارمزد خودشان، مبلغ کلیک را به شما که نمایش دهنده هستید، پرداخت می‌کنند.

کسب درآمد از طریق تبلیغات بنری| کسب درآمد از طریق تبلیغات

تبلیغات بنری از نوع تبلیغاتی هستند که بنرهای تبلیغاتی در بالا، کنار و پایین صفحه وب‌سایت نشان داده می‌شوند. این نوع تبلیغات از سال ۱۹۹۴ شروع شده‌اند. تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین نوع تبلیغات هستند به طوری‌که در سال ۲۰۱۹، 31 درصد کل هزینه‌های تبلیغات آنلاین به تبلیغات بنری اختصاص داشت. امروزه تبلیغات بنری از فناوری «تعیین قیمت بی‌درنگ» (Real-Time Bidding) استفاده می‌کنند. با این روش شرکت‌ها برای نمایش تبلیغ خود در ساعت‌های متفاوت و در مکان‌های مختلفِ وب‌سایت تبلیغ‌کننده، رقابت می‌کنند.

CPM (یک شبکه تبلیغاتی)| کسب درآمد از طریق تبلیغات

در گذشته تبلیغ‌دهنده‌ها فقط زمانی پول می‌دادند که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کرد. این روش CPC نام داشت. اما در روش CPM تبلیغ‌دهنده‌ها برای هر 1000 بار نمایش تبلیغ پول می‌دهند.

در روش CPC درآمد شما ممکن است در طول زمان بالا و پایین برود اما در روش CPM اینطور نیست. اگر در شبکه CPM قیمت هر ۱۰۰۰ نمایش پنج دلار باشد و حداقل نمایش 100 هزار بار باشد، با رسیدن به ۱۰۰ هزار نمایش 500 دلار درآمد خواهید داشت.

اثرات مهم تبلیغات در رشد و پیشرفت کسب و کارها

گستردگی مخاطبان با توسعه استفاده از اینترنت

استفاده از اینترنت در تمامی جوامع، یک امر کاملاً عادی است به طوری که تا ماه اکتبر ۲۰۱۸ حدود ۴٫۲ میلیارد نفر از اینترنت استفاده می‌کردند. بر اساس آماری که در سال ۱۳۹۷ از سایت SPECTATOR INDEX منتشر شد، حدود ۵۷ میلیون نفر از مردم ایران، کاربران اینترنت بودند که تقریباً ۸۸ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دادند؛ بنابراین با تبلیغات اینترنتی و آنلاین می‌توان با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت به بازار هدف رسید. بر اساس آمارهای جهانی، بازگشت سرمایه‌ای که برای تبلیغات اینترنتی صرف می‌شود نسبت به سایر روش های تبلیغاتی سریع تر می باشد.

اثربخشی بالا

با تبلیغات اینترنتی، آگهی‌دهندگان می‌توانند راحت تر و دقیق ترتعداد بازدیدکنندگان خود را بشناسند که این امکان در سایر روش‌های تبلیغاتی وجود ندارد. این روش از تبلیغات به صاحبان کسب و کار این فرصت را می‌دهد که با مخاطبان خود به صورت مشخص و هدفمند ارتباط برقرار کنند، آن‌ها را آماده خرید کنند و اعتمادشان را جذب کنند. این عوامل باعث می‌شود که تبلیغات اینترنتی اثرگذاری بیشتری داشته باشد و نتایج آن را در رشد و سوددهی کسب و کار می‌توان به راحتی سنجید.

عدم محدودیت

با تبلیغات در سایت، کسب و کارها می‌توانند از اینترنت به عنوان یک رسانه جهانی بهره ببرند و محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی را برطرف کنند. این روش به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بازارهای بزرگتر و جدیدتری را هدف قرار دهند و ارتباط پایداری با مخاطبان و مشتریان خود برقرار کنند.

جمع بندی

تبلیغات اینترنتی به معنای استفاده از اینترنت برای ارسال و انتشار تبلیغات در محیط وب است. تبلیغات اینترنتی شامل نمایش نام‌ها و برندهای تجاری، متون، محتواها، شعار و تصاویر تبلیغاتی در سایت‌ها است. این نوع تبلیغات در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت و توانست در انواع کسب و کارها تأثیر قابل توجهی داشته باشد. اگر می‌خواهید راه‌های آسان‌تری برای درآمدزایی از اینترنت پیدا کنید می‌توانید کسب درآمد اینترنتی با تبلیغات را تجربه کنید. فقط باید کمی خلاقانه عمل کنید تا برنامه‌های خوبی را برای تبلیغات موثر در اینترنت به کاربران خود ارائه دهید.

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : ebadi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.