0994-433-8956

تمام وقت آماده پاسخ گویی هستیم.

کپی رایتینگ چیست و معرفی 3 مورد از کاربرد های آن :

5/5
کپی رایتینگ

کپی رایتینگ به زبان ساده به معنای تبلیغ نویسی در مورد یک محصول یا محصولات از یک کمپانی است که با هدف فروش بیشتر و شناخت بهتر مردم در مورد آن محصول میشود . در اصل کپی رایتینگ نقش مهمی جهت ترغیب مشتریان برای خرید یک محصول و ایجاد انگیزه در آنان برای داشتن آن را دارد .

جادوی کلمات در تبلیغات گوناگون :

میخواهیم یک مثال برای شما بزنیم در این مورد که باعث شناخت بهتر شما در این موضوع میشود .

فرض کنید داخل یک ماشین بسیار لوکس و با کیفیت نشسته اید و مالکان آن کمپانی خودرو سازی به شما میگویند یک جمله بگویید که باعث فروش بیشتر محصولات ما شود و در عین حال کیفیت محصولاتمان را نشان دهد و همچنین باعث در گیر شدن فکر مشتریان شود .

شما به طور مثال میگویید : این ماشین بسیار کم صدا است ، یا میگویید یا خرید این ماشین از شر صدا های اضافی خلاص شوید ، یا به طور مثال میگویید با خرید این خودرو ارامش را حس کنید و…….

اما چندین سال پیش زمانی که شرکت رولز رویس تصمیم گرفت از تبلیغ نویس مشهور دیوید اوگیلوی درخواست کند که یک تبلیغ جالب در مورد محصولات لوکس خود بنویسد ، وی تبلیغ خود را اینگونه نوشت :

رولزرویس فانتوم
رولز رویس فانتوم

در سرعت 60 مایل بر ساعت، بلندترین صدایی که داخل رولز رویس می‌شنوید، صدای “تیک تیک” ساعتتان است.

این یک نمونه از تبلیغ نویسی است که با استفاده از بازی با کلمات و همچنین آگاهی بر محصولات کمپانی رولز رویس در کنار شناخت مشتری ، صورت گرفته و هدف آن هم تاثیر گذاری بر روی مخاطب بوده است که موفق هم واقع شده .

کاربردهای کپی رایتینگ :

نوشتن صفحات در مورد محصول و اگهی های مختلف متنی : در زمانی که ما میخواهیم در مورد یک محصول اینترنتی مثله (عینک ، موبایل ، لپتاب و ….) تبلیغ کنیم باید از صفحات سایت و همان محصول استفاده کنیم و در زمانی که محصولات به صورت حضوری خرید میشوند مثله خودرو از بنر های تبلیغاتی تصاویر استفاده میکنیم که به ویژگی ها و اپشن های آن خودرو در بنر اشاره میکنیم .

تصاویر تبلیغاتی : بیشتر تبلیغاتی که در دنیای امروز وجود دارد، به کمک عکسها یا تصاویر ساخته می‌شود. در خیلی مواقع حتی تنظیم نور و رنگ تصاویر و نحوه انتخاب عکس از سوژه‌ها تا ترکیب رنگ و… به دست یا کمک یک تبلیغ نویس انجام می‌شود که یک نمونه بسیار جالب در تصویر زیر میبینید.

کاربرد کپی رایتینگ در بنر های تبلیغاتی
کاربرد کپی رایتینگ در بنر های تبلیغاتی

نوشتن متن ها و شعار های تبلیغاتی : برای مثال شرکت همراه اول با شعار ” هیچ کس تنها نیست ” یا شعار شرکت اسنوا ” زیبا جادار مطمن ” و….. اینگونه خود را به مشتریان خود معرفی میکنند که نمونه ای از تبلیغات و کار بردهای کپی راتینگ است که در این حوزه در سالیان تخیر ما شاهد رشد خرید و درامد کمپانی های مختلف بوده ایم .

در این مقاله به معرفی کپی رایتینگ و کار بردهای رایج آن پرداختیم امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید .

کانال تلگرام اتم وردپرس را دنبال کنید.(کلیک کنید)

هر روز با اطلاعات فناوری و سایت میزبانتان هستیم.

اینستاگرام اتم وردپرس را دنبال کنید (کلیک کنید)

تخفیف ها اینجا هر چند یک بار گذاشته میشه پس فالو کن!

جستجو

فهرست مطالب

نام نویسنده : تیم تولید محتوای اتم وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جستجو

فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

فرم مشاوره

نام

اگه سایت میخوای و مشاوره رایگان لازم داری + ۲۰ درصد تخفیف روی طرح استارتاپی

فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی رو به شما بدهند.